up
 

 

 


down

Van briefing tot uitvoering

Het is belangrijk en gewenst om bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten al in een vroeg stadium de communiceerbaarheid van het productconcept na te gaan. Op grond hiervan kan El Mundo de propositie van een product of dienst in een 'communiceerbare' richting ontwikkelen.

Nadat El Mundo de communicatiestrategie en de propositie van een bedrijf / instelling heeft vastgesteld, ontwikkelt El Mundo de campagne. De propositie (Wat wil een organisatie over-brengen?) naar concept (Hoe brengen wij het over?) is meestal de moeilijkste in de campagne-onwikkeling. Op basis van een strategie en bijvoorbeeld een informationele of transformationele positionering wordt door El Mundo een creatief concept ontwikkeld. Het concept dat wij ontwikkelen spreekt de doelgroep aan, past in de belevingswereld van deze groep en integreert de identiteit van het product / merk bij het concept.

Wanneer u de consument iets wil beloven, uw producten / merk wilt positioneren door onderscheidend vermogen en daarbij waarden aan wil associëren dan kan El Mundo een passend campagne voor uw opzetten.

Consumenten-, producten- en concurrentenonderzoek

El Mundo kan behulpzaam zijn en van advies dienen bij de verschillende vormen van consumentenonderzoek die bij marketing en reclame aan de orde komen.

Het onderzoek

Onderzoek naar de consument, het product en de concurrentie komen als eerste onderdeel van de het reclameplan aan de orde. El Mundo kan door haar netwerk twee vormen van onderzoek toepassen: "Fundamenteel" en "Toegepast" onderzoek. Bij het fundamentele onderzoek wordt primair de reclamewerking bestudeerd en worden hiervoor diverse modellen geformuleerd en/ of ontwikkeld. Hierbij wordt bovendien de betekenis van producten en merken ten opzichte en voor de consument onderzocht.

Bij toegepaste onderzoek wordt de marktsituatie onderzocht. Toegepast onderzoek dient vooral om de doelstelling van een reclamecampagne te bepalen. Feiten omtrent de uitgangspunten hierbij zijn: de huidige en de gewenste positionering; op basis van welke kennis, de attitude of gedrag van consumenten kan men de campagne richtten? Moet de kennis van het merk veranderen, moet er kennis worden toegevoegd en/ of bevestigen? Hoe wil men de attitude veranderen?

El Mundo ...Leert ons de wereld van marketing kennen.